HAUR HEZKUNTZA TEKNOLOGIA BERRIEN MUNDUAN

HAURRAK AITON-AMONEI TEKNOLOGIA BERRIAK IRAKASTEN




Bideo ikusi ostean bi hitz burutzen zaizkigu HARRIGARRIA ETA BAREGARRIA.Gure ustez, bideo honetan oso ondo islatzen da gure gaurko egoera. Lehen, helduengandik edo agureengandik gauza asko ikasten genituen eta gaur egunean kontrakoa gertatzen da zenbait arlotan. Gure kasuan teknologia berrien arloan. Ume txikiek jaio direnetik teknologia berriekin harremanetan daude eta azkenean normaltasunez hartzen dute aparailu hauen erabilera. Animo zuen etorkizuna da eta!!! horrela jarraitu!!!

LASKIBAR, Iker. Hezkuntzari aplikaturiko Teknologia Berrietan trebatua
Teknologia berriak: Teknologia berriak hezkuntzan

Dirudienez, Teknologia Berriak ikastetxeetan sartu egin behar dira. Ia inork ez dauka dudarik. Dena den, gutxienez zalantza sortu behar zaigulako ustean nago: Teknologia Berriak sartu behar al dira ikastetxeetan? Zergatik?

Batzuek diote ikastetxeetako lana sozializatzea dela. Beraz -jarraitzen dute-, Teknologia Berriak gizartean daudenez, ikastetxeek teknologien mundu horretan bizitzeko trebetasuna garatu behar dute. Nire ustez, arrazoiketa hori gezurrezkoa da. Denok dakigu indarkeria ere gizartean dagoela, baina hori ez da nahikoa gure ikasleak jotzeko edo babes teknikak erakusteko. Orduan, zergatik sartu behar dira Teknologia Berriak ikastetxeetan? Arrazoi sinpleago bategatik: Teknologia Berriek hezkuntza arloan aukera interesgarriak eskaintzen dizkigutelako, eskoletara iristeko eta sartzeko denbora luzea behar izan badute ere.

Duela hogei urte ordenagailuek izugarrizko itxaropena sortu zuten hezkuntza esparruan. Ordenagailuak irakasleen ordezkoak izango zirela sinesten zen. Helburu hori lortzeko, konduktistek geletan ezartzeko programa dexente hedatu zituzten, ordenagailua eskoletako elementu garrantzitsuena izango zelako ustean. Baina, denborak sinesmen hori ustela zela frogatu du.

Ondoren, fidagaiztasunaren garaia etorri zen. Ordenagailuak bazter batean utzi ziren, ia ezertarako ez zutela balio argudiatuz. Makina garestiak ziren eta irakasleei ez omen zieten batere laguntzen. Alabaina, azaldutako atsekabea laster aldatu zen, Internet sortu zenean informazio digitalaren garrantzia benetan ulertu baitzen. Alde batetik, testuak formatu digitalean gorde ditzakegu. Zer da informazio digitala? Papera eta informazioa bereiztea. Jadanik ez dugu paperik behar informazioa alde batetik bestera mugitzeko. Lehen liburu bat bidaltzeko paketea postontzian sartu eta iritsi arte itxaron behar genuen; gaur egun, dokumentu bat edozein lekutara bidaltzeko ez dugu denbora gehiegi itxaron behar, segundo pare bat baizik. Posta elektronikoaren edo e-mailaren bidez ia edozein dokumentu bidal dezakegu hartzaileak behingoan jasoko duela jakinez. Informazio digitalaren iraultza ulertzeko, esan daiteke, adibidez, diskete batean 870 orriko testu bat gorde dezakegula eta CD batean ia 600.000 orriko testua.

Bestalde, txat solasguneen bidez ikasleek edozein herrialdetako ikasleei idatz diezaiekete eta beraiengandik erantzuna jaso, aldi berean. Txat solasguneen erabilera oso interesgarria iruditzen zait ingelesa, frantsesa edo beste edozein hizkuntza irakurtzen eta idazten ikasteko. Baina, irakasleentzat ere erakargarria da: urruti dauden irakasleak gela birtual batean elkar daitezke elkarren esperientzietatik ikasteko eta materialak elkarri eskuratzeko.

Interneti esker, eskolako web orrian gurasoei bidalitako oharrak, ikastetxearen Hezkuntza Proiektua, curriculuma, gaien apunteak, etxerako lanak, ezagupenak sakontzeko bibliografia, ordutegiak eta abar jar ditzakegu. Hipertestua ere oso interesgarria izan daiteke gai batzuk irakasteko. Ikertzaileen artean eztabaida gogorra dago hipertestuari buruz, eta seguraski, laster ikusiko dira hezkuntza munduan aplikatzeko ondorio interesgarriak. Dena den, gai horietaz guztietaz hurrengo artikuluetan arituko gara

Ikastetxean Internet izanez gero, NASAk duen web orrian sar gaitezke eta ilargiaren argazkiak jaso, edota ikasleei edozein gairi buruzko informazioa lor dezaten eskatu.

Hedabideek , orokorrean, et ordenagailuak , konkretuki, informazioaren ateak irekitzen dizkigute. Nahi dugun gaiari buruzko informazioa aurki dezakegu Internet sarean. Gure arazo bakarra informazio hori aurkitzea da.

Nire ustez, gela bakoitzean sarean konektatutako ordenagailu bat eduki beharko litzateke. Horrela, gaur egungo hezkuntzaren ikuskera aldatu egin beharko genuke. Jende askok dio ordenagailuaren eginkizuna ikasleak aktibitate mekanikoetan trebatzea dela. Hezkuntzari aplikaturik sortu diren ia programa informatiko guztiak hori egiten dutela dirudi. Ikuskera hori konduktisten antzekoa da. Konduktismoa oso interesgarria iruditzen zait, baina era orokorrean hezkuntzan erabiltzeko, ez hainbeste. Nire ustez, ikasleei irakats diezaiekegun alderdirik garrantzitsuena behar duten informazioa beren kabuz lortzea da. Eta horrekin batera, beste helburu garrantzitsuago bat lor dezakegu: hau da, ikaslearen autonomia sustatzea.

Hezkuntzari aplikaturiko Teknologia Berrietan sartuta gaudenok ez dakigu nola aldatuko diren gauzak, ezta norantz aldatuko diren ere. Nolanahi ere ziur gaude mundu hau mugitzen ari dela. Eta nahitaez Teknologia Berriak eta hezkuntza nonbait topatuko direla dirudi.


TUX PAINT

Honela deitzen da, azkenengo praktikaldian ikastolan ezagutu nuen ikasleentzako informatika programa. Umeek asko disfrutatzen zuten ta gauza politak asmatzen zituzten. 
Programa honen bitartez umeek margoztu dezakete, haien argakiak sartu eta marrazkiak egin, ipuinak asmatu...
http://www.ircfast.com/tag/tux+point.htm


IRAKASLEENTZAKO ETA IKASLEENTZAKO MATERIALAK

Aurreko egunean internetetik trastetazen irakasleentzako zein ikasleentzako web orrialde interesgarri bat topatu nuen. Baliabideen artean batzuk ondo funtzionatzen dute eta beste batzuk ez baina hala ere gauza asko erabili ditzakegu eredu moduan. Ipuin pertsonalizatuak esate baterako. Anima zaitez ta sartu http://www.edicioneslolapirindola.com/cuentos_personalizados/cuentos_personalizados_familias_index.asp

http://www.youtube.com/watch?v=95G0k-6J-T8

REDES PROGRAMA

Redes programan emandakoa oso interesagarria da: hezkuntza, etorkizuneko hezkuntza, emozioak, teknologia berriak, ikasleak, helduak,... Ikusi eta zuek baloratu
http://www.youtube.com/watch?v=krlvWo2e9w8&feature=related

PIPO ONLINE

Azkenengo hilabeteetan haur hezkuntza eta teknologien berrien arteko harremana gero eta estuagoa dela konturako gara.   Programa asko daude umeek ordenagailuan erabili ahal izateko, web orrialde desberdinak materialak prestatzeko... Gehinetan gazteleraz aurkitu ditugu baina euskeraz aurkitzen ditugunean blogean jarriko ditugu. Adibidez, ezaguna izango duzue euskeraz urtxintxa proiektuan cd bat daukala unitate didaktiko desberdinak jolas ezberdinekin jolastu ahal izateko ordenagailuan.

http://www.youtube.com/watch?v=i6uvLYNP0vE
http://www.elkarargitaletxea.com/ikasmateriala/default.cfm?hizkuntza=1&laburdura=HH&atala=proiektuak&proiektua_id=34&proiektua_izen=URTXINTXA%20proiektua&hezkuntza_etapa_id=1&hezkuntza_etapa_izen=Haur%20Hezkuntza

ARBELA DIGITALA HAUR HEZKUNTZAN

Ezagutzen dituzue arbela digitalak? ikusi dituzue? erabili dituzue? Arbela digitala ezagutzen baduzue gu ez daukagu suerte hori ta interneten ikusiko bideo bat dela eta ezagutu izan dugu nola erabili daitekeen haur hezkuntza.
Umeekin hau erabiltzea itzela izan behar da. Honelako aparailuak edonori motibazioa sorrazten dio.
 http://www.youtube.com/watch?v=i6uvLYNP0vE

ZALEO IKASTETXEA AINTINDARIA TEKNOLOGIA BERRIAK HAUR HEKZUNTZAN ERABILTZEN

Nahiz eta zentro gutxi egon teknologia erabiltzen dutenak batzuk badaude. Hemen jarritako bideoan ikusi daiteke nola lan egiten dute. Gogoak badaude posible da baina argi izan irakasleak ikasleek ikasten duten heinean ikasi egiten dutela.
http://recursostic.educacion.es/multidisciplinar/prinia/index.php/practica/27.html

DRUMP.NET

Web orrialde hau oso erraza da umeekin erabiltzeko bai etxean bai eskolan bertan. Argazki bat aukeratzen dugu web orrialde horretan sartzen dugu eta gero nahi dugun formatoa aukeratuko dugu. Hori eginda, minutu batzuk itxarongo ditugu eta gure argazkia museo bateko kuadro batean sartuta egongo da. Proba ezazue dibertigarria izan daiteke!!!

http://www.dumpr.net/

Aurreko eguneanZALEO ES UN CENTRO PIONERO EN LA INTEGRACIÓN DE LAS TIC EN LAS AULAS DE EDUCACION INFANTIL. DISPONE DE DOS ORDENADORES EN CADA AULA DEL SEGUNDO CICLO Y DE UN ORDENADOR EN EL AULA DE DOS AÑOS. TODOS ELLOS CONECTADOS A INTERNET internetetajkaSJBJAik trasteatzen hauxe aurkitu nuen: www.edicioneslolapirindola.com; web orrialde horretan irakasleentzako erabilgarri izan
http://www.educaciontrespuntocero.com/conocenos/
http://www.educaciontrespuntocero.com/conocenos/
balibide topatu nituen. Batzuk, inprimtu daitezke, beste batzak, aldiz, ez dute funtzionatzen ... baina interesgarria iruditu zitzaidan. Baita ere, ipuin pertsonalizatuen adibideak badaude solitak gnima zaitez ta bisitatu web orrialde hori!!

MINIMAT

Minimat web orrialde bat da hain zuzen ere frantsea eta erabilgarria izan daiteke gelako gauzak prestatzeko.Hortik ideiak hartu ditzakegu nahiz eta frantsesen egon








https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxqTnckHcisV0k8xpyqtMNPF08H2iRISu4yodNT7RxqFJHwYwgzfHPIaTaXZRk8FdLnLE_RCuQaC1sRDQoiXbTJcjlo8kG5TINg6TUbWC277ouigTgIAV-xvTHzurv5eaGPfEju3xor9g/s640/MAYO.png


Kaixo!!

Hezkuntzaren inguruan aldizkari interesgarri baten web orrialdea aurkitu dugu. Gainera, teknologie berrien inguruan informazioa eskeintzen digu.
http://www.educaciontrespuntocero.com/conocenos/

1 comentario:

  1. http://www.educaciontrespuntocero.com/conocenos/

    Kaixo!!

    Hezkuntzaren inguruan aldizkari interesgarri baten web orrialdea aurkitu dugu. Gainera, teknologie berrien inguruan informazioa eskeintzen digu.

    ResponderEliminar